7 maja 2015

Porodówka, czyli co zabrać ze sobą do szpitala

Witajcie


Ja już swoją torbę miałam zapakowaną jakość miesiąc przed, przez to, że nie mogłam się doczekać, ale i chciałam być przygotowana na każdą ewentualność. (żeby uniknąć pakowania w pośpiechu). Jeśli jesteś ciekawa co wpakować do torby i co przyda się, to zapraszam do przeczytania postu.




Każda z przyszłych mam zastanawiała się nad tym, co umieścić do torby, tak żeby nie musieć brać 5 walizek, a tylko te rzeczy co potrzeba.

Ważne jest to, aby wejść na stronę szpitala i zobaczyć co szpital 'każe' zabrać ze sobą i pod tym względem się pakować. Ja sama spakowałam zbyt dużo rzeczy, przez to miałam rozpiernicz w torbie - połowa rzeczy była zbędna.

Pogoda - wiadomo wyprawka będzie różniła się od pory roku w jakiej maleństwo się urodzi. Moja mała urodziła się w zimę więc nie obeszło się bez kombinezonu. Tak więc zaczynajmy kompletować wyprawkę.

Proponowałabym aby spakować się w dwie oddzielne torby: MOJA I DLA DZIECKA

DOKUMENTY JAKIE NAM SIĘ PRZYDADZĄ:


- dowód osobisty (lub paszport)

- legitymacja ubezpieczeniowa (aktualna, podbita miesiąc wcześniej)
- karta przebiegu ciąży
- wyniki badań (grupa krwi i Rh, WR, HbsAg, cytologia, posiew z kanału szyjki macicy, GTC, USG + inne badania,
na cięcie cesarskie: układ krzepnięcia, morfologia, elektrolity, badanie ogólne moczu plus skierowanie na operację)

Co powinna wziąć mama:

  • SZLAFROK (najlepiej taki chłodniejszy, bo z reguły na porodówkach jest bardzo ciepło) 
  • KOSZULA (Sprawdźcie czy szpital pozwala rodzić w swojej, jeśli tak to weź ze sobą koszulę zakładaną przez głowę, lub najzwyklejszą koszule swojego partnera)
  • KOSZULA DO KARMIENIA (super sprawa, ja wzięłam ze sobą dwie)
  • STANIK DO KARMIENIA (też bardzo się przydał, zwykły bez fiszbin) 
  • KLAPKI (najlepiej takie 2w1, abyś mogła się w nich wykąpać) 
  • KILKA SZTUK ZWYKŁYCH DUŻYCH MAJTEK BAWEŁNIANYCH
  • MAJTKI SIATECZKOWE
  • CIEPŁE SKARPETKI
  • PAPIER TOALETOWY (czasami na porodówkach nie dają)
  • JEDNĄ PACZKĘ PODKŁADÓW
  • PODPASKI PORODOWE SENI, ORAZ JAKIEŚ DUŻE (np. na noc)
  • MAŚĆ DO BRODAWEK
  • LAKTATOR (czasem przydaje się do pobudzenia laktacji)
  • TANTUM ROSA (do przemywania się po porodzie)
  • STRÓJ DO DOMU
  • KOMÓRKA
  • ŁADOWARKA
  • APARAT
  • KOSMETYKI
  • RĘCZNIKI
  • GUMKA DO WŁOSÓW
  • SZTUĆCE, KUBEK
  • WODA NIEGAZOWANA


WYPRAWKA DLA MALUSZKA:
U mnie w szpitalu w dzień porodu nie musiałam mieć żadnych ciuszków, dali Nam, kolejne dobry już musiałam zakładać swoje.

U mnie najlepiej sprawdzały się pajace oraz body z długim rękawem.
  • 3PARY PAJACYKÓW
  • 3PARY BODZIAKÓW Z DŁUGIM RĘKAWEM, LUB KRÓTKIM
  • 2 PARY SKARPETEK
  • NIEDRAPKI (albo skarpetki założyć na rączki)
  • CZAPKA (jedna cieńsza do szpitala, druga na wyjście troszkę grubsza)
  • KOMBINEZON (zimowy, jesienny) ew. jakiś ciepły sweterek
  • KOCYK
  • ROŻEK (mi w szpitalu dali)
  • PAMPERSY 1 (u nas niestety nie dawali pampków)
  • CHUSTECZKI NAWILŻAJĄCE
  • SMOCZEK (lepiej mieć wrazie 'w')
  • PIELUSZKI TETROWE
  • FOTELIK SAMOCHODOWY
I to chyba wszystko co musisz mieć zapakowane do torby, jeśli sobie coś przypomnę to z pewnością dopiszę do tej listy. Kiedyś może napiszę Wam moją historię porodową, jak ja się do tego przygotowywałam i jak to wszystko u mnie wyglądało. Oczywiście jeśli będziecie miały ochotę na ten temat poczytać :) Mam nadzieję, że w jakiś sposób Wam pomogłam. 


9 komentarzy:

  1. Lista zależy od szpitala, ja dla dziecka musiałam mieć tylko pampersy, chusteczki i krem na odparzenia tak na wszelki wypadek.

    Czapki w szpitalu (i w domu) nie ubierałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wprawdzie takich doświadczeń nie mam, ani nie planuję jeszcze ho ho, ale dobrze wiedzieć. Na pewno każda przyszła mama kompletuje swoje vademecum na ten temat :) Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. szłam 2 razy na porodówke zawsze w wyznaczonym terminie spakowana :) moje córy nic nie chciały się pospieszyc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mała też, posiedziałą sobie o 10 dni dłużej :)

      Usuń
  4. nie planuje dziecka ale przeczytałam z ciekawości bo teraz wszystkie koleżanki rodzą :D

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś ostatnio dużo moich znajomych urodziło, albo jest w ciąży.. czyżby wysyp?

      Usuń
  5. Ja jeszcze nie planuję dziecka, ale w przyszłości na pewno taka lista mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post dla przyszłych mam ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Light Beige , Blogger